Biele Karpaty

Mapa zobrazuje bežkárske trasy na Slovensku ktoré máme v databáze, ako aj aktuálnu informáciu o type stopy na týchto trasách. Ak chcete vidieť len trasy aktualizované za ostatných 24 hodín (alebo týždeň) tak stlačte tlačidlo "deň" (týždeň).

Stav trasy môžte aktualizovať aj vy hneď teraz ak ho poznáte. Stačí kliknúť na trasu a v informačnej bubline ktorá sa objaví stlačiť tlačidlo Aktualizovať.

Výborné
Dobré
Obmedzené
Nevhodné
Neznáme
klasický štýl voľný štýl Zobraziť trasy aktualizované za ostatný: Deň Týždeň Všetky
Ďalšie informácie z oblasti:

Dalsie trasy v oblasti: http://www.bezky-kolo-pesky.cz/cz/bezecke-okruhy/

Bežkárska túra Horná Súča, časť Vlčí Vrch → Horné Srnie.

Z autobusovej stanice Trenčín – zastávka na Súču: odchod autobusu smer Horná Súča-Vlčí vrch o 8:20 hod.. Príchod na konečnú zastávku Horná Súča-Vlčí vrch /613m.n.m./  o 9:10 – spoj chodí denne.

Od zastávky SAD  treba stúpať ulicou medzi domy a potom asi po 100 m odbočiť doľava na vyasfaltovanú cestu, ktorá nás zavedie k osade Stehlíkovci /587m.n.m./. Z najvyššieho bodu cesty je za dobrej viditeľnosti pekný výhľad na Rozsutce. Úzka asfaltka býva v zime na bežkách zjazdná. V prípade, že by bola odhrnutá, dá sa prejsť na bežkách povedľa nej po poli. Pozor!: v klesaní - pred prvými domami osady Stehlíkovi treba z cesty odbočiť doprava do lesa a pokračovať po rovinatom hrebeni lesom až k žltej turistickej značke/602m.n.m./

Po nej pokračovať až po križovatku s červenou turistickou značkou, ktorou prídeme na prvý smerovník "Na Koncích" /613m.n.m./. Pokračujeme po červenej ďalej → prechádzame kótami Peňažná, Čerešienky a pokračujeme po zvlnenom hrebeni až na najvyšší bod túry – Vrch Javorník /782m.n.m./ .

Odtiaľ pokračujeme už po modrej turistickej značke smerom na Chladný Vrch, kde sa značka lomí prudko doprava a nadol. Pozor!: v prudkom klesaní - asi po 70 m značka skoro pravouhlé odbočí do lesa smerom doľava. Po klesaní lesom sa značka pripojí na rovinatú výraznú zvážnicu. Na nej sa vydáme doľava a prídeme na veľkú lúku s názvom Grófová. Z Grófovej býva obvykle "prešlápnutá" stopa od domácich bežkárov až do obce Horné Srnie.

Za Grófovou teda pokračujeme - pokiaľ máme šťastie - už v prešľapanej stope stále po modrej a prídeme pomerne členitým zalesneným terénom až na srnianske lúky nad centrom obce Horné Srnie /242m.n.m./. Zjazd k prvým chalupám bolo vždy odmenou po tejto namáhavej, ale peknej bežkárskej túre. Odchod autobusu z Horného Srnia do Trenčína je o 15:25,  16:05 je v Trenčíne. Spoj ide v sobotu aj v nedeľu. Počas pracovných dní ide autobus 15:40→16:25.

Kilometráž:
Vlčí vrch autobusová zastávka + po žltej-3,6km
po červenej-Na koncích 6km+11km Javorník
po modrej -Horné Srnie 21km

Správy z terénu

Dátum Miesto Sneh Klasika Skejt Autor
Hlavina - Kubikov vrch 24 Jan 2017 Hlavina - Kubikov vrch tvrdý výborné výborné Rastislavd -
Hrabovka-Krasín 22 Jan 2017 Hrabovka-Krasín stlačený prach dobré nevhodné Robiker /
21 Jan 2017 Vrsatec stlačený prach dobré nevhodné Joshua /
Za humnami 21 Jan 2017 Trenčín orechové za humnami tvrdý dobré nevhodné Robiker -
21 Jan 2017 Vrsatec stlačený prach dobré nevhodné Joshua +
Zabudišová - Roháčová - Kykula - chata Vyškovec - Dužnik - Zabudišová. 18 Jan 2017 Zabudišová - Roháčová - Kykula - chata Vyškovec - Dužnik - Zabudišová. stlačený prach dobré obmedzené Rastislavd -
Bošáca-Zabudišová-bežkársky okruh 18 Jan 2017 Bošáca-Zabudišová-bežkársky okruh stlačený prach výborné obmedzené Jaro Struhár -
Zabudišová - Kykula - Machnáč 16 Jan 2017 Zabudišová - Kykula - Machnáč stlačený prach dobré obmedzené Rastislavd -
Dúžnik, Kykula, Machnáč 15 Jan 2017 Dúžnik, Kykula, Machnáč neznámy typ výborné nevhodné Jaro Struhár -
Bošáca, Zabudišová 14 Jan 2017 Bošáca, Zabudišová stlačený prach výborné nevhodné Jaro Struhár -