Donovaly-Šachtičky-Špania dolina

Snow above 1000 m:
40.00 (cm)

Správa č.4

Na dnes sme sa s Marianom dohodli,že dáme túru v Starohorských vrchoch.Ráno 0°C,zamračené.Vyrazili sme z domu netradične busom na Donovaly o 10.00.Malo to svoj racionálny dôvod.Na Donovaloch budeme o 11.00h a zo Španej doliny nám ide bus do BB o 17.00h.Na Donovaloch -2°C a studený vietor.Zvolen/vrch/ bolo ešte vidno  ale Prašivá v polovici odrezaná.Vyšliapali sme ku krížu a tu sme obuli lyže a pokračovali smer Polianky a ztade lesom cez Močiare/čo je asi najkrajšia časť / na Krám.kde sme rozbili základný tábor,dali sme občerstvovačku/štamperlík tvrdého na zohriatie do čajíku a Horalku k tomu/,Cestou z Donovál sme stretli tri psie záprahy,chlapi už trénujú na Psie záprahy na Králikoch.Sneh bol ideálny ,prašaník čo napadol v týždni a perfektne upravené trate či už vrchom od Matiáša alebo spodom popod Jelenskú skalu.Veľa bežkárov nebolo,vzhľadom na počasie. Naskytli sa nám pekné pohľady na Veľkú Fatru s Majerovou skalou a Krížnou.Prišli sme do sedla Malý Šturec  a ztade sme to zvrtli podla podľa plánu doprava smer Graniarka,aby sme to nemali také jednoduché .Tu sme už boli za pionierov,prešliapali sme cestu dookola asi dalšie 4km cez Katrenku až k Leopold šachte pri špaňodolinskom futbalovom ihrisku.No a to už bolo len na skok do Španej doliny.To už boli 4h a pomaly sa stmievalo.Zapichli sme to do našej obľúbenej starej baníckej krčmy,ktorá priam dýcha 400 ročnou historiou.Mali sme 1h na doplnenie tekutín v chmelovej forme a na pokec s miestnimi štamgastmi.Túru  hodnotím vysoko pozitívne,prešli sme cca 20km bez akýchkoľvek problémov,vďaka Bohu živí a nzdraví.Horám a bežkám ZDAR!Jozef

Comments

Pekna sprava. Este by to chcelo gps zaznam, pretoze si neviem celkom dobre predstavit kadial ste to schadzali do Spanej doliny.

Ahoj Sano.musím ťa sklamať,odomňa sa gps nedočkáš,nie som veľký priateľ s gps a podobnými vecami,som klasický turista čo chodí všade s klasickými mapami,či už v zime na bežky a v lete bud napešo alebo na bajku.Nemám ani taký mobil,mne stačí obyčajný na zavolanie a hotovo.Holt som asi staromodny,proste klasika.Ale ked si zoberieš mapu a vyhladáš body:sedlo Malý Šturec a chata Graniarka a dostaneš sa na Barborskú cestu čo vedie zo Španej na St.Hory cez Piesky.Túto časť trasy sme išli na bežkách prvá krát,ja furt niečo vymýšlam,aby to nebolo stereotypné,ľahké trate sú síce pekné,ale treba si to aj zaslúžiť a odmakať,potom aj pivo lepšie chutí a zážitok je o to väčší.Jozef